DESPRE REVITALIZAREA MOTOARELOR
1. Ce avantaje are utilizarea de revitalizanti XADO pentru vehicule noi?
Pe parcursul perioadei de rodaj la un automobil nou are loc ajustarea suprafetelor de frecare. Si cea mai mare problema este faptul ca se uzeaza chiar suprafatele exterioare ale pieselor aflate in contact (cementate, nitrogenate, tratate superficial prin metoda curentilor de inalta frecventa sau prin alte metode).
Revitalizarea este procedeul optim de a face rodajul unui motor sau mecanism nou cu pierderi minime si sansa de a “conserva” suprafetele de contact ale motorului. Suprafatele nu se mai supun uzurii, deoarece sunt protejate de catre stratul metaloceramic.
Revitalizarea suprafetelor ofera posibilitatea de a reduce consumul de carburanti cu 5 – 30% si de a reduce emisiile de substante nocive eliminate de catre motoare in atmosfera.
Trebuie sa stiti ca in cursul revitalizarii are loc ajustarea individuala a suprafetelor de frecare (acest lucru este posibil numai in cazul asamblarii manuale). Altfel spus in rodaj are loc cea mai optima metoda de ajustare a suprafetelor dintre toate metodele posibile! Iar aceasta are ca rezultat final: un automobil de exceptie!
2. Tocmai am finalizat reparatia capitala a motorului. Pot folosi XADO acum?
Ati aflat la timp! Pentru motoarele care au fost reparate capital, revitalizarea este foarte importanta, deoarece in cadrul unei reparatii capitale obisnuite, nu e posibila efectuarea proceselor tehnologice de calire superficiala (tratare termica) a suprafetelor pieselor, procese care sunt efectuate numai la fabricarea motorului. La honuire, stratul superficial special tratat termic se inlatura. Acest fapt are ca rezultat imediat: daca pana la prima alezare si honuire motorul poate parcurge in medie cam 200.000 km, atunci dupa o reparare obisnuita aceasta distanta va scadea la 70.000 km. Aplicarea de revitalizant XADO va asigura suprafetelor o rezistenta unica!
3. Cum se trateaza corect folosind revitalizantul XADO motoarele noi (sub 20.000 km) sau motoarele dupa reparatie capitala?
Conform instructiunilor de utilizare, motoarele noi (sub 20.000 km) sau motoarele dupa reparatie capitala se pot trata o singura data, cu 2 tuburi de 9 ml, aplicate concomitent sau utilizand un produs special dezvoltat pentru revitalizariea motoarelor noi: XADO NEW CAR.
4. Exista riscul ca stratul metalo-ceramic sa se dezvolte in exces? Poate duce la griparea motorului?
Nu, motorul dumneavoastra nu se va gripa niciodata din cauza revitalizantului XADO. Revitalizarea este un proces care se autoregleaza: existenta frecarii marite a suprafetelor este conditia necesara dezvoltarii noului strat metalo-ceramic; cand noul strat este format in mod optim pe suprafetele de frecare, frecarea se reduce in mod drastic si dezvoltarea lui se opreste.
5. Exista posibilitatea ca stratul metalo-ceramic sa se exfolieze in functionare?
6. O acoperire extrem de dura este formata pe suprafetele metalice, ca rezultat direct al aplicarii revitalizantului. Poate motorul sa fie alezat din nou, daca este necesar?
7. Un vehicul sau un subansamblu mecanic se poate revitaliza (remedia) la infinit?
“Trebuie sa stim sa facem diferenta intre durabilitate si eternitate: aceste doua probleme se solutioneaza prin abordari diferite.” (Stanislav Lem).
Nu exista nimic etern pe lume, automobilele si/sau mecanismele nu sunt o exceptie. Lucrul cel mai important consta in intelegerea principiului de actiune a revitalizantului si in aplicarea periodica a lui. Zgomotul in functionare va disparea, chiar dupa cateva ore de la efectuarea revitalizarii. Bineinteles ca nu exista miracole, un ax fisurat niciodata nu se va repara de la sine, dar totusi obtinerea unui strat metaloceramic pe peretii cilindrilor de 0,02–0,05 mm sau chiar de pana la 1 mm pe rotile dintate si o prelungire a duratei de vitat de 2 – 4 ori este posibila perfect realizabila.
8. De ce cantitatea de gel revitalizant XADO se determina dupa volumul de ulei existent in agregatul ce trebuie tratat si nu dupa gradul de uzura al mecanismului?
Cantitatea de ulei din agregat este direct proportionala cu numarul si/sau dimensiunile suprafetelor perechilor de frecare. Gelul contine o cantitate de revitalizant necesara pentru refacerea oricarei uzuri normale existente. Excesul de revitalizant nu duce la “supracresterea“ stratului metaloceramic (vezi intrebarile 1 si 8, precum si sectiunea: Tehnologia XADO).
9. Am auzit ca aditivii aftermarket infunda filtrele de ulei … Care este situatia in cazul revitalizantilor XADO?
Gelurile revitalizante de la XADO se dizolva foarte repede si usor in uleiul de motor, fara a modifica vascozitatea si/sau proprietatile fizico – chimice ale acestuia. Particulele de revitalizant trec fara probleme prin elementul filtrant si utilizeaza uleiul ca “vehicul de transport” pana la suprafetele de frecare. Deci nu exista posibilitatea ca revitalizantii XADO sa infunde filtrele de ulei si/sau orice alte orificii sau gauri ale sistemului de ungere al motorului dumneavoastra.
10. Am sa aplic revitalizant masinii mele noi, dar este in garantie …
Ramanem categoric la opinia noastra: cel mai bine este sa aplicati revitalizant XADO in motoare inca din timpul perioadei de rodaj. Utilizarea revitalizantilor are eficienta maxima cand piesele motorului sunt noi. Datorita efectului de revitalizare, rodajul motorului dumneavoastra are loc mai rapid, mai usor, mai eficient si aproape fara pierderi de metal in timpul ajustarilor functionale ale suprafetelor de frecare.
11. Ce implica garantia protectiei impotriva uzurii pentru 100.000 km parcursi?
Garantia implica protectia impotriva uzarii complete (100%) a pieselor subansamblului tratat, in perioada mentionata, cu conditia asigurarii exploatarii vehiculului in mod normal. De exemplu: daca va apare o zgarietura, dupa 99.000 km rulati de la efectuarea tratamentului cu revitalizant XADO, pe suprafata interioara de lucru unui cilindru, aceasta va disparea datorita proprietatilor de restaurare inalte ale revitalizantului. Zgarietura va fi “vindecata”!
12. Cand este cel mai bine sa incep aplicarea de revitalizanti?
Revitalizantul este eficient in orice stadiu de operare al vehiculului dumneavoastra si este intotdeauna folositor. Cel mai important este ca subansamblul tratat sa fie in stare de functionare normala (uzurile acumulate sa fie datorate exploatarii normale). In mod ideal, revitalizantul ar trebui aplicat inca din perioada de rodaj a oricarui tip de mecanism.
13. Este necesara schimbarea uleiului inainte de efectuarea tratamentului cu XADO?
Nu, aceasta nu este o procedura obligatorie, totusi recomandam efectuarea tratamentului cu un ulei de calitate in motor, testat pentru resursa de functionare disponibila cu un aparat de tipul SKF TMEH 1 sau un alt tester similar. Schimbarea uleiului inainte de inceperea tratamentului se recomanda numai daca ce acesta si-a epuizat total caracteristicile sale sau daca resursa disponibila este sub 2.000 km. Atunci spalati interior motorul cu VeryLube Absolut, Vita Flush sau ATOMEX Total Flush, schimbati uleiul cu cel adecvat din gama XADO Atomic Oil, si incepeti!
14. Este necesara aplicarea de revitalizant XADO la efectuarea fiecarui schimb de ulei?
Nu, nu este. Stratul de protectie se formeaza pe parcursul a 1.500 – 2.000 km, de aceea nu se recomanda schimbarea uleiului in acest interval. Dupa efectuarea tratamentului uleiul se schimba in mod normal. “Efectul XADO” nu va dispare din motor impreuna cu uleiul uzat. Mai mult de atat, suprafata isi pastreaza capacitatea de regenerare: chiar si dupa mai multe schimburi de ulei (pana la 10), zgarieturile existente pe peretii cilindrilor si ai altor suprafete de frecare vor fi compensate. Pentru rezulate optime in exploatarea vehiculului dumneavoastra va recomandam folosirea uleiurilor de motor existente in gama XADO Atomic Oil, care contin revitalizantul necesar pentru intretinerea si mentinerea in stare optima stratului metaloceramic.
15. Care este cauza cresterii presiunii in cilindri, dupa revitalizarea cu XADO?
Compresia in cilindri va creste din cauza redobandirii formei geometrice a pieselor grupului cilindru – piston, fapt ce asigura cresterea compresiei cu 10 – 20% dupa parcurgerea a 500 – 1.000 km. Sunt si cazuri cand compresia creste de la 4 – 6 pana la 10 – 12 atmosfere, in cazul unui tratament complet (decocsare, tratament pentru grup cilindru – piston si tratament in ulei). Dar trebuie sa avem in vedere ca valorile foarte joase ale compresiei pot fi cauzate nu numai de uzura normala, dar si de existenta unor defecte mecanice majore (pistoane arse, supape uzate sau neetanse, etc.).
16. Care este influenta revitalizanului XADO asupra consumului de carburant?
Utilizarea revitalizantului XADO pentru tratarea completa a unui vehicul, poate reduce consumul de carburanti cu pana la 30% la ralanti si cu pana la 10% in miscare.
17. Ce se intampla cu honuirea interioara a cilindrilor la aplicarea revitalizantului XADO?
18. Care sunt posibilitatile de remediere cu XADO a tijelor si/sau ghidurilor de supape?
Supapele sunt protejate de simeringuri speciale pentru a impiedica patrunderea uleiului in cilindri, din aceasta cauza cantitatile de ulei ce patrund in ghidurile de supapa, si respectiv, cantitatile de revitalizant, sunt foarte mici. Daca uzura supapelor in ghiduri nu este mare, cantitatea de XADO va fi suficienta pentru protectia functionarii optime a lor. In cazul unei uzuri considerabile a tijelor supapelor in ghiduri, va fi nevoie de inlocuirea supapelor si a ghidurilor de supapa.
19. Este nevoie sa tratez cilindrii separat, dupa ce am tratat restul motorului?
Nu, nu este, cu exceptia cazurilor cand doriti sa restabiliti compresia in unu, doi, sau mai multi cilindri fara a trata intregul motor sau in cazul in care doriti sa curatati segmentii si cilindrul de calamina depusa. Atunci gelul revitalizant pentru restabilirea cilindrilor este ceea ce va trebuie, cu utilizarea in prealabil a solutiei de decocsat segmentii: Very Lube ANTICARBON.
20. Pot conduce un vehicul fara ulei in motor daca folosesc revitalizant XADO?
Nu. Conducerea unui vehicul fara ulei in motor este doar un test spectaculos efectuat de noi, care demonstreaza proprietatile unice ale acoperirii metalo – ceramice. Revitalizantul nu este destinat sa asigure operarea vehiculelor fara ulei in motoare, el asigura doar cresterea duratei de viata si fiabilitatea pieselor metalice din componenta mecanismelor functionale. Uleiul de motor nu asigura doar lubrifierea pieselor mecanice. El asigura si alte functii operationale cum ar fi: spala si/sau curata interiorul motorului, asigura preluarea si evacuarea caldurii, functioneaza ca un fluid hidraulic pentru operarea tachetilor hidraulici si/sau a unor sisteme de distributie variabila cu actionare hidraulica, etc.. Uleiul este intotdeauna necesar, chiar daca motorul sau alt subansamblu a fost tratat cu revitalizant intr-un ciclu complet. Totusi, in cazuri extreme cum ar fi pierderea accidentala a uleiului sau conducerea cu o carcasa perforata, revitalizantul XADO va asigura o protectie sigura vehiculului dumneavoastra.
21. Cat dureaza efectul revitalizantului XADO?
Testele efectuate de noi arata ca stratul protector metalo – ceramic ramane activ intr-un motor de vehicul, pana la un parcurs de 100.000 km. Dupa 100.000 km va este necesar sa repetati ciclul de tratament cu revitalizant. Pentru a asigura mentinerea unui nivel maxim al potentialului de restaurare al acoperirii metalo – ceramice va recomandam in mod expres utilizarea de ulei care contine revitalizant atomic, din gama XADO Atomic Oil sau XADO Luxury Drive (acolo unde este disponibil) si/sau utilizarea de aditivi de ulei ce contin Conditionatori de Metal, impreuna cu fiecare schimb de ulei efectuat.
22. Ce tip de ulei este optim pentru efectuarea tratamentului cu XADO: sintetic sau mineral, uzat sau nou?
Nu exista nici o restrictie deoarece revitalizantul XADO este compatibil cu orice tip de ulei. Nu implica reactii chimice cu uleiul, nu modifica vascozitatea acestuia, nu-i modifica in nici un fel proprietatile fizico-chimice si/sau operationale. Uleiul asigura doar transportul revitalizantului la suprafetele de frecare metalice. Din experienta noastra, pentru rezultate optime obtinute in urma tratamentului, va recomandam efectuarea tratamentului impreuna cu, sau imediat dupa, efectuarea unui schimb de ulei.
23. Sunt al doilea proprietar; nu stiu ce ulei a fost utilizat inainte in vehiculul meu. Pot folosi produse XADO?
Da. Chiar daca anterior au fost folosite alte tratamente si/sau aditivi de ulei, acestea nu vor influenta semnificativ actiunea revitalizantului XADO. Pentru rezultate optime va recomandam folosirea unei solutii de spalat interior motorul (engine flush) inainte de schimbarea uleiului si aplicarea de revitalizanti.
24. Revitalizantul nu se va depune la fundul baii de ulei si isi va pierde eficienta in cazul neutilizarii vehiculului pentru o lunga perioada de timp?
Nu, revitalizntul nu se va depune. Dupa aplicarea revitalizantului in motorul cald, acesta trebuie lasat sa functioneze la ralanti pentru circa 3 – 5 minute. In acest interval de timp revitalizantul XADO se va dizolva complet in uleiul de motor; acesta incepe sa actioneze imediat dupa pornire, chiar daca vehiculul nu a fost folosit o lunga perioada de timp.
25. La functionarea la ralanti, indicatorul de presiune de ulei clipeste. Va fi revitalizantul de folos in acest caz?
Sunt multe cauze potentiale pentru presiune scazuta de ulei, incepand cu o posibila defectiune a senzorului indicator de presiune, mergand pana la uzuri serioase ale pompei de ulei, ale cuzinetilor si/sau ale fusurilor arborelui cotit. Daca problema se datoreaza uzurii acumulate si daca uzarea pieselor nu este completa (100%), aplicarea revitalizantului XADO va fi de folos.
26. Va fi folositoare aplicarea de revitalizant XADO in cazul unui consum de ulei mare?
In cazul acestui defect exista cauze potentiale multiple (noi consideram un consum exagerat in cazul valorilor de peste 0,4 – 0,6% din consumul normal de carburant al unui vehicul). In practica, cele mai des intalnite cauze sunt: uzuri mari ale pieselor grupului cilindru – piston, blocarea, depunerile de calamina si/sau ruperea segmentilor, rigidizarea simeringurilor de supapa – aceasta datorita utilizarii unui lichid antigel de calitate slaba si/sau vechi, care nu mai preia si nu mai transporta caldura, concomitent cu utilizarea unui ulei de proasta calitate care nu mai asigura lubrifierea corecta – si/sau pierderi de ulei prin simeringurile de etansare. Daca doar uzura majora a pieselor metalice este cauza consumului mare de ulei, atunci aplicarea de revitalizant XADO va fi de un real ajutor.
27. Cum se realizeaza o economie de carburant aplicand revitalizant XADO?
Pentru vehicule cu un numar mare de kilometri parcursi, economia de carburant este rezultatul imediat al compensarii uzurilor acumulate in functionare si al reconditionarii parametrilor operationali, la valorile nominale functionale ale acestora. Pentru un motor nou sau cu uzuri normale: ajustarea si optimizarea jocurilor functionale ale pieselor precum si reducerea pierderilor prin frecare, vor ajuta la reducerea consumului de carburant.
28. In timpul inspectiei ITP, s-a masurat o valoare mare a valorilor noxelor in gazele de esapament. Aplicarea revitalizantului XADO va ajuta in acest caz?
Nivelul crescut de substante toxice in gazele de esapament poate fi datorat utilizarii unui combustibil de calitate redusa, reglajelor necorespunzatoare si/sau functionarii defectuoase a componentelor sistemului de alimentare cu carburant. Experienta practica totusi ne arata faptul ca cea mai frecventa cauza a emisiilor poluante mari este uzura acumulata de catre piesele metalice din componenta mecanismelor motoarelor, datorata exploatarii necorespunzatoare. In acest caz, aplicarea de revitalizant XADO in mod sigur va fi de folos. Dupa tratamentul complet, valorile gazelor toxice se vor reduce de pana la zece ori, unii parametri chiar de pana la o suta de ori.
29. Se pot trata anumite componente separate? Putem procura piese deja tratate cu produsele XADO?
Stratul metaloceramic se formeaza ca rezultat al functionarii, ca un intreg, a pieselor unui mecanism. Mai mult decat atat, stratul se formeaza pe suprafetele de lucru ale pieselor si astfel rezulta ajustarea exacta a dimensiunilor, tolerante care fara XADO pot fi obtinute doar prin ajustare manuala. Mecanismul supus revitalizarii poate fi dezasamblat si vandut pe bucati dar asta nu este eficient, pentru ca in procesul de revitalizare suprafetele de frecare ale pieselor vin in contact una cu alta rezultand o structura geometrica individuala pe care nu are sens s-o dezasamblam. La o noua asamblare a pieselor, procesul de revitalizare trebuie repetat.
30. Cum voi simti efectul revitalizantului XADO aplicat vehiculului meu?
Conducatorul auto va simti o crestere a puterii motorului, a capacitatii de accelerare (dinamice), o elasticitate crescuta (domeniu de stabilitate extins) si o schimbare a sunetului motorului in diferite regimuri de functionare. Conducatorul auto va simti imbunatatirile dupa un parcurs de circa 50 – 100 km de la aplicarea produsului. Aceste imbunatatiri sunt rezultatul efectului de restaurare al revitalizantului, pe masura ce cresc presiunile de operare si se egalizeaza compresia in cilindrii motorului.
31. Va fi utila aplicarea revitalizantului XADO pentru orice tip de motor?
Da, functionarea tuturor tipurilor de motoare cu ardere interna cunoscute poate fi imbunatatita si protejata impotriva uzurii, folosind revitalizant XADO, cu conditia ca in momentul aplicarii produsului, motorul sa fie in stare de functionare, in parametrii normali de operare. Revitalizarea este utila pentru orice tip de motor cu ardere interna, alimentat cu benzina, Diesel, GPL, biocarburant, impreuna cu motoarele speciale de putere mare, cele cu injectie directa de carburant, multisupapa si/sau supraalimentate, cu turbosuflante sau compresoare mecanice. Pentru a se putea forma stratul protector metalo – ceramic pe piesele mecanismelor, motoarele trebuie sa fie in stare de functionare. Pentru o verificare simpla, parametrii de testare care ne indica si masoara capacitatea de operare a unui motor, sunt valorile compresiei in cilindri, consumul de ulei si consumul de carburant. Scaderea valorilor compresiei cu 20 – 25% fata de cele nominale, dispersia cu mai mult de 1,5 atmosfere (unitati) a valorilor masurate pentru fiecare cilindru si/sau un consum de ulei mai mare de 0,4 – 0,6% calculat din valoarea consumului de carburant, pot indica o stare critica a motorului dumneavoastra.
Example de stare critica a unui motor:
1. Valoarea nominala (de nou) a compresiei in cilindrii motorului este de 14 atmosfere (unitati). Valorile masurate ale compresiei tuturor cilindrilor sunt intre 11 si 13 atmosfere (unitati), sau valoarea masurata a compresiei intr-un cilindru este de 10,5 atmosfere (unitati) sau mai mici.
2. Consumul de carburant in motorul vehiculului este de 10 litri pentru 100 km parcursi, cu un consum de ulei de motor de 800 ml pentru 1000 km parcursi, sau mai mare.
Conditia critica a unui motor este indicata de atingerea unui nivel de 100% uzura a pieselor metalice din componenta mecanismelor (piesele metalice sunt distruse). Revitalizantul XADO are efect de restaurare chiar si in cazul motoarelor in conditie critica. Totusi, in aceste cazuri la limita tehnica de functionare, restaurarea completa a parametilor functionali ai motorului la valorile nominale (100%), va putea fi realizata doar partial.
32. Cand este recomandat sa folosesc gel revitalizant pentru grupul cilindru – piston?
Gelul revitalizant XADO pentru grupul cilindru – piston este destinat pentru tratarea suprafetelor de lucru ale cilindrilor si se aplica direct pe peretii cilindrilor, pentru a inlatura defecte de forma cum ar fi: uzura eliptica (datorata functionarii) si/sau microcratere si zgarieturi cu adancimi de pana la 0,1 mm.
Unitatile service au descoperit ca este util sa foloseasca acest revitalizant chiar si in cadrul reparatiilor capitale. Inainte de asamblarea finala, grupurile cilindru – piston si lagarele axelor cu came (ale sistemului de distributie a gazelor), precum si alte lagare de arbori (de exemplu ale arborilor de echilibraj) sunt lubrifiate cu gel revitalizant pentru cilindri (direct din spray sau diluat cu ulei in parti egale pentru varianta la tub).
Acest tratament pre – montaj asigura un rodaj eficient al pieselor metalice reconditionate, elimina imperfectiunile prelucrarilor mecanice efectuate pentru reparatii, optimizeaza valorile jocurilor functionale si garanteaza o crestere considerabila a duratei de viata a motorului, dupa reparatia capitala.
33. Tratamentul pentru motoare Diesel trebuie facut simultan cu tratamentul sistemului de alimentare sau fiecare tratament trebuie efectuat separat?
In acest caz este optima efectuarea simultana a tratamentelor. Tratarea simultana a motorului si a sistemului de alimentare cu carburant, nu numai ca imbunatateste functionarea motorului si duce la o crestere de putere a acestuia (pana la 100%, la valoarea nominala), dar asigura si o optimizare a functionarii pentru totate componentele sistemului de alimentare. Presiunea de injectie creste (datorita revitalizarii pompei de injectie) si injectia de carburant in cilindri se imbunatateste (datorita revitalizarii injectoarelor). Tratarea simultana descrisa mai sus, va asigura o economie maxima de carburant in functionarea oricarui motor Diesel.
34. Motorul vehiculului meu este alimentat cu GPL si am parcurs cu el circa 150.000 km. Pot folosi revitalizant XADO?
Este o intrebare destul de frecventa. Multe dintre persoanele care ne contacteaza incep prin descrierea modelului automobilului, starii in care se afla, etc. Orice autovehicul functional reprezinta un set de mecanisme sau, altfel spus, de suprafete de frecare. Trasatura unica a tehnologiei de revitalizare consta in faptul ca este universala. Revitalizantul actioneaza asupra perechilor de suprafete de frecare “metal – metal” si le inlocuieste cu perechi mult mai rezistente la uzura “metalo-ceramica – metalo-ceramica” in orice mecanism – de la cele mai primitive pana la cele mai complexe. De aceea gelul revitalizant XADO poate fi utilizat la orice model de automobil, inclusiv la cele ce utilizeaza gaz petrolier lichefiat (GPL) pentru alimentare.
35. Daca tratez motorul vehiculului meu cu revitalizant XADO, iar apoi tratez cilindrii, este bine sa folosesc mai mult gel?
Intrebarile de acest gen provin de regula de la cei care deja sunt deplin convinsi si au incercat eficienta utilizarii revitalizantului XADO. XADO – manilor le place sa se asigure si adesea ei maresc dozele de produs utilizate, sperand sa creasca efectul de revitalizare. Va reamintim ca dozele sunt calculate exact pentru fiecare subansamblu si contin o cantitate necesara si absolut suficienta de revitalizant. De aceea va sfatuim sa respectati indicatiile din instructiuni. Supradozarea nu este eficienta economic, efectul final este acelasi ca in cazul utilizarii unei doze normale
36. Va afecta aplicarea de revitalizant XADO in mod negativ functionare turbinei?
Nu, revitalizantul protejeaza turbina si ii creste durata de viata. Turbina este astfel construita incat fusurile lagarelor ei sunt lubrifiate cu un strat relativ gros de ulei, un mod de lubrifiere hidrodinalic, in practic toate modurile de functionare. Uzura maxima a lagarelor turbinei are loc la pornirea si la oprirea motorului, cand acest mod de ungere hidrodinamica este afectat. Actiunea maxima revitalizantului apare exact in timpul acestor momente de uzura maxima a lagarelor turbinei, formand o acoperire de protectie pe suprafetele de frecare ale lagarelor.
37. Motorul meu Diesel CRDI este echipat cu sistem de injectie de tip “Common Rail”. Revitalizantul XADO a fost testat pentru utilizare in aceste sisteme de alimentare?
Da. Revitalizantul a fost testat pentru acest tip de sistem de alimentare. Noi, la XADO, efectuatm periodic, cu regularitate, teste pentru aplicarea de revitalizanti pentru noile inovatii constructive. Sistemele moderne de alimentare de inalta presiune, dezvoltate pentru noile generatii ale motoarelor Diesel, cum ar fi: de tip “Common Rail”, si de tip “Pumpe – Düse” (pompa – injector), au in componenta pompe cu piston – in aceste sisteme mecanice, pistonul si cilindrul acestuia se uzeaza cel mai mult -. Nu exista restrictii tehnice in aplicarea de revitalizanti XADO pentru aceste sisteme de alimentare cu carburant. Acoperirea metalo – ceramica formata pe suprafetele metalice de frecare ale sistemului de alimentare va proteja mecanismele complexe si precise impotriva actiunii abrazive si/sau corozive a unui carburant de calitate redusa, care poate contine particule mecanice si/sau apa, si impotriva actiunii carburantului cu proprietati de lubrifiere reduse. Aceste tipuri de carburant cu proprietati reduse de lubrifiere includ: motorina fara sulf, motorina cu continut scazut de sulf (aceste motorine sunt cele disponibile acum la statiile de alimentare), biocarburantul Diesel (acesta este obtinut prin prelucrarea uleiurilor vegetale) sau carburantul cu o concentratie mare de etanol.
38. Ce are special solutia de spalat interiorul motorului Vita Flush sau ATOMEX Total Flush fata de celelalte solutii similare?
Trebuie sa stiti in primul rand ca solutia de spalat motorul Vita Flush are consistenta unui gel in timp ce alte produse obisnuite sunt lichide. Solutia Vita Flush nu contine acetona, sau alti solventi obisnuiti, si in acelasi timp ea este capabila sa curete sistemul de ungere mult mai bine decat solutiile uzuale de curatare.
In ce mod? Ideea este: in componenta Vita Flush sunt prezente particule extrem de active si eficiente ce au un coeficient standard de actiune relativ mare. Pe parcursul derularii procesului de curatare acest coeficient scade treptat apropiindu-se de cel al uleiului folosit. Astfel dupa folosirea Vita Flush componenta chimica a uleiului proaspat ramane neschimbata.
Solutia ATOMEX Total Flush, pe langa calitatile Vita Flush, intr-un parcurs de 200 km va elimina calamina din motorul dumneavoastra.
39. Vita Flush si ATOMEX total Flush contin revitalizant XADO si curata eficient interiorul motorului. Aceste doua procese desfasurate simultan nu se ”incurca” reciproc?
Procesul de spalare a motorului si formarea stratului protector au loc concomitent (in paralel). Dupa un timp scurt, aproximativ 15 – 20 minute de functionare la ralanti (echivalentul a 20 km parcursi), solutiile de spalare interioara pur si simplu curata suprafetele pieselor si ”descompune” bucatile mai mari de reziduri in unele foarte mici. Astfel, avand dimensiuni mici, aceste reziduri incep ”sa pluteasca” in ulei si se vor scurge din motor complet, odata cu uleiul uzat. Revitalizarea insa are loc doar in zonele cu energii mari (forte de frecare mari) unde practic nu exista depuneri de reziduri. De aceea procesul de ”curatare” si de revitalizare nu se ”incurca” unul pe celalalt.
40. Vehiculul meu este nou (termina rodajul). Cand pot incepe sa folosesc solutia de spalat motorul Vita Flush?
Daca este o solutie cu efect de revitalizare, atunci imediat, la primul schimb de ulei. Ideea este: rodajul unui motor nou sau care a fost reparat capital este insotit de pierderi relativ mari de metal de pe suprafetele de lucru – prin ajustarea functionala a suprafetelor in contact una de alta. In aceasta situatie uleiul contine o cantitate maxima de particule de metal. Solutia de spalat motorul cu efect de revitalizare este in stare “sa intoarca si sa depuna” particulele de metal pe suprafetele initiale. Si cu cat mai mult metal va reveni pe suprafetele de frecare, cu atat mai mult va functiona in viitor motorul vehiculului dumneavoastra.
41. Eu folosesc ulei sintetic in motor. Trebuie sa folosesc Vita Flush inainte de a schimba uleiul?
Este adevarat ca in cazul folosirii regulate a uleiurilor sintetice, incarcarea si depunerile de reziduuri pe piesele motorului sunt mult mai mici. Dar, din pacate, calitatea unor marci de uleiuri lasa de dorit. Chiar si cele mai performante uleiuri isi epuizeaza mult mai repede resursele pentru lupta cu depunerile de reziduuri in conditiile traficului urban, in regim de ”start – stop”. Turnand un ulei nou in motor, fara a face o spalare in prealabil, veti ingreuna activitatea uleiului proaspat, obligandu-l sa faca ce nu a putut face vechiul ulei de motor. Motorul va functiona mult mai bine daca uleiul nou isi va indeplini functiile sale, iar Vita Flush pe ale sale. Cat de slab ar fi uleiul folosit, Vita Flush (datorita continutului de revitalizant) va imbunatati calitatile motorului. Vita Flush este mereu un plus spre binele functionarii motorului. Si doar Vita Flush va efectua revitalizarea in acelasi timp cu procesul de spalare motorului.
42. Cum putem verifica eficienta Vita Flush sau ATOMEX Total Flush?
Depunerile si reziduurile de culoare neagra, dupa 15 – 20 minute de spalare vor ajunge in intregime in ulei, si in consecinta uleiul ar trebui sa fie de culoare ceva mai inchisa. Dupa adaugarea noului ulei, datorita proprietatilor de curatare si revitalizare asupra componentelor din interiorul motorului se urmareste cresterea compresiei, imbunatatirea functionarii hidrocomprensatorilor, cresterea ”elasticitatii” functionarii motorului, scaderea nivelului de zgomot in functionare. In cazul Total Flush, pe langa constatarile de la utilizarea Vita Flush, veti observa o egalizare si/sau o crestere a compresiei cilindrilor motorului.
43. Cum apreciati faptul ca dupa tratarea motorului cu revitalizantul XADO, scade cantitatea de metal continuta in uleiul de motor uzat?
In acest sens, se fac periodic testari de catre expertii nostri si/sau independenti. De exemplu analize complete ale uleiului de motor inainte si dupa revitalizare cu XADO au fost facute de firma Taavura Maintenance Service Center (Israel), sub coordonarea firmei producatoare DAF (Olanda). Parametri obtinuti nu numai ca au satisfacut asteptarile dar le-au si intrecut. Ca exemplu, vom prezenta rezultatele analizelor uleiului de motor al autovehiculului DAF GAG 85.43, cu sarcina utila de 54 tone, puterea motorului de 430 CP, Camion Nr. 4616. Mai jos sunt prezentate valorile pentru continutul de metal din ulei, inainte si dupa revitalizare:
Pana la revitalizare (186 000 km parcursi) [mg]: Fe – 169; Pb – 21; Cu – 31; Al – 7;
Dupa revitalizare (250 000 km parcursi) [mg]: Fe – 45; Pb – 7; Cu – 24; Al – 4.
Scaderea continutului de metal din ulei (pentru fier de pana la 70 %) este un rezultat foarte clar, care reflecta nu numai diminuarea uzurii dar si (pentru prima data in practica mondiala!) procesul de refacere a suprafetelor (revitalizare).
44. Scuterul meu are sistemul de ungere separat. Unde ar trebui sa pun gelul revitalizant: un uleiul de motor sau in carburant?
O categorie speciala de revitalizanti a fost dezvoltata special pentru aplicatii moto. La tratarea motoarelor cu ardere interna in 4 timpi, revitalizantul XADO trebuie aplicat direct in sistemul de ungere al motorului, concomitent sau imediat dupa efectuarea unui schimb de ulei. Pentru rezultate optime va recomandam spalarea interioara a motorului cu Vita Flush si utilizarea de uleiuri pentru motoare in 4 timpi din gama XADO 4T MA. Scuterele cu motoare in 2 timpi pot avea sisteme de ungere separate sau functioneaza cu ulei in amestec cu benzina. Pentru tratarea motoarelor in 2 timpi cu sistem de ungere separat, revitalizantul XADO trebuie adaugat in rezervorul de ulei al scuterului. La scuterele care functioneaza cu ulei in amestec cu benzina, aplicati revitalizantul direct in rezerorul de carburant. Pentru rezultate optime va recomandam utilizarea uleiului sintetic XADO 2T FC, dezvoltat special pentru motoare in 2 timpi.